Pod hasłem
„ CO SIĘ NAPRAWDĘ W ŻYCIU LICZY”
Na przełomie marca i kwietnia nasi uczniowie mogli odpowiedzieć na pytanie
„Co się naprawdę w życiu liczy? ” Refleksji było wiele, ale najczęściej pojawiało się ZDROWIE i BEZPIECZEŃSTWO. Dlatego też podczas tegorocznego Szkolnego Tygodnia Profilaktyki działania skupione były wokół racjonalnego korzystania z urządzeń IT, mediów społecznościowych i informacyjnych, dbania o zdrowie nasze i naszej planety. Uczniowie dowiedzieli się czym jest FOMO i inne uzależnienia behawioralne, a także jak u siebie bądź bliskich zauważyć ich pierwsze symptomy.
W holu szkoły i w internacie wyeksponowane zostały informacje dotyczące cyber-uzależnień
i bezpiecznego korzystania z nowoczesnych mediów. Uczniowie wzięli udział treningach sportowych ukierunkowanych na zmniejszenie ryzyka urazów po okresie nauczania zdalnego oraz zadbanie o kondycję psychiczną poprzez aktywność ruchową.
Nauka zdalna spowodowała wśród młodzieży zachwianie relacji koleżeńskich, skutkowało to sytuacjami konfliktowymi, kryzysem relacji klasowych. Wychowankowie internatu mieli okazję uczestnictwa w warsztatach zorganizowanych przez Fundację Instytut Edukacji Pozytywnej, dotyczących Komunikacji Bez Przemocy i Mediacji jako sposobu budowania relacji koleżeńskich, podczas których, pod okiem trenerki Pani Aleksandry Wzorek poznawali plusy
„ komunikatu JA” i zakłócenia w przekazie werbalnym i niewerbalnym .
Filozofie zero waste i respect food podbiły już Stany Zjednoczone i powoli zyskują popularność w Europie. Z ekologią warto być na bieżąco. Dlatego nasi uczniowie podczas zajęć w pracowni gastronomicznej pod czujnym okiem nauczycieli poznawali sposoby wykorzystania produktów żywnościowych w kreatywny i ekonomiczny sposób. Dowiedzieli się jak gospodarować żywnością, aby jej nie marnować, jak mądrze planować zakupy i co można zrobić ze składników, które pomimo iż pełnowartościowe, zbyt często wyrzucane są do kosza.
Hasło „ No Waste Food” przyświecało konkursowi plastycznemu „Na ekologię pora,
Piję wodę z dystrybutora” . Zadaniem klas było przygotowanie plakatu promującego picie filtrowanej wody z dystrybutorów (znajdujących się w szkole, hali sportowej i internacie)
bądź kranowej i zastąpienie nią napojów słodzonych, gazowanych, których picie jest nie tylko niezdrowe, ale też generuje dużą ilość śmieci i postali puszek i butelek. Komisja konkursowa miała trudne zadanie, gdyż wszystkie klasy stworzyły plakaty w kreatywny sposób i z ogromną starannością , zachęcając do picia wody kranowej i dbania o zdrowie swoje i naszej planety.
Gratulujemy zwycięskim klasom:
I miejsce zdobyła klasa I TR/TŻ
II miejsce zajęli uczniowie klasy IV TŻ
III miejsce przypadło klasie III TŻ
Specjalne wyróżnienie otrzymała klasa II TR