MAJOWE STAŻE W WALENCJI

maj 24, 2024 | Akredytacja 2023 – HISZPANIA I WŁOCHY, Aktualności 2023/2024

WALENCJA – Podróż z Rudki na lotnisko Warszawa Modlin minęła w cudownej i rozmownej atmosferze chociaż odbywała się w środku nocy. Następnie lot samolotem, dla wielu z nas pierwsza taka wyprawa. Nim się obejrzeliśmy znaleźliśmy się w Walencji. Na lotnisku przywitała nas przemiła i urocza Pani  Ewa, wspólnie udaliśmy się   do miejsca zakwaterowania. Słońce, ciepełko, zauroczenie widokami z okna busa, zaciekawienie co będzie dalej sprawiły, że minęło nam zmęczenie podróżą. Obiad, który otrzymaliśmy również dodał nam sił na rozpakowanie bagaży.

Po obiedzie i krótkim odpoczynku – Walcome Tour czyli pierwsze spotkanie z Walencją. Podczas długiego spaceru urokliwymi ulicami zobaczyliśmy  wyjątkowe miejsca w Walencji- liczne zabytki, między innymi kościoły, katedrę łączącą trzy style architektoniczne, plac ratuszowy, średniowieczne bramy miejsce z bliźniaczymi wieżami obronnymi, arenę w której odbywają się walki byków, dworzec, siedzibę Trybunału Wodnego i zabytkowy Targ.             Była podróż busem potem start, lot i lądowanie samolotem , pierwsze niezapomniane wrażenia z wędrówki po mieście. Wszystko, by zawołać NIECH ŻYJE WALENCJA. To będzie wyjątkowy czas dla nas. O,la!

Następnego dnia uczniowie pod opieką przemiłych Pań Karoliny, Ewy, Alice i  Daniego wyruszyli do zakładów gastronomicznych i gospodarstwa rolniczego w celu odkryć miejsca staży i poznać załogę: Tasca y Brasca, El Tridente de Neptuno, La Taberna de Marisa, Centro Ecuestre Patagues, Colegio MayorAusias March, Contrapunto, U Polek.

W czasie wolnym wyruszamy na zwiedzanie starówki i za każdym razem odkrywamy historyczne perełki tego wyjątkowego miasta. Oprócz spacerów po buzujących ulicach przepełnionych kulturą korzystamy z promieni słonecznych na plaży oraz kąpieli w morzu. Odwiedziliśmy Oceanarium. Zwiedzanie zaczęliśmy od delfinarium. Urzekły nas pokazy delfinów, to widowisko które należy obowiązkowo zobaczyć. Następnie zobaczyliśmy ogromne bogactwo roślin i zwierząt. Poznaliśmy egzotyczne gatunki: lwy morskie, meduzy, delfiny, flamingi, pingwiny, ryby …

Kolejne dni naszych staży w urokliwej Walencji za nami…Czas biegnie szybko, a wrażenie goni wrażenie…..